SQL: można inaczej wyświetlać wartości z bazy

Jak to dodawałem do mojego planu bloga, to miałem chyba chwilowe zaciemnienie umysłu, bo nie wiem co w tym nadzwyczajnego (przykłady stąd):

SELECT 'Hello World !' AS Kolumna1



     Jak to zobaczyłem, to postanowiłem trochę dalej przejrzeć różne opcje, bo ciężko mi było w to uwierzyć, to możliwe, że to dla mnie było takie zaskoczenie.


    Przy okazji trafiłem na ciekawą konstrukcję, na którą już wcześniej trafiałem, ale ani nie wiedziałem ocb z nią, ani nie miałem wystarczająco motywacji, żeby ja wklepać w neta. A skoro teraz już jest znaleziona, to przeczytałem. Oto ona:

USE something
GO

    poczytałem i już wiem, że to nic innego niż użycie konkretnej bazy danych.


    Poszukałem dalej co z tym niestandardowym wyświetlaniem i znalazłem coś ciekawego:

SELECT LastName + ' ' +  FirstName AS ImieNazwisko, 
LEFT(FirstName,1) + '. ' +  LastName AS ImieNazwisko2
FROM dbo.Employees
   
takie zapytanie daje oto taki ciekawszy wynik:


To już jest dla mnie coś ciekawego i niestandardowego. Na tej stronie zauważyłem coś z CASE, ale na razie jakoś mnie nie ciągnie do tego, by to rozkminić. Może później na to rzucę okiem.

     Co o tym sądzisz? :)






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

IntelliJ: zmiana rozmiaru czcionki scrollem

ThunderBird: jak zrobić professional stopkę