Dzisiaj nauczyłem się podstawowego konfigurowania InteliiJ by klasy i testy się kompilowały

        Wiem, to może nie jest zbyt zaawansowana wiedza, ale jakoś tak jest, że jak już trochę porobię rzeczy w jakimś programie i stopniowo go modyfikuję, żeby wszystko działało jak trzeba, to potem jak przychodzi do postawienia wszystkiego od nowa, to pojawiają się problemy i odruch niechęci, by się tym zajmować.

        Niestety w związku z tym, co pisałem w poprzednim poście nie byłem w stanie jednym kliknięciem naprawić tego co się porobiło w ustawieniach InteliiJ, więc postanowiłem utworzyć nowy project. Trochę mnie ten - wspomniany wtedy - senior zostawił w tej kwestii samemu sobie - chciałbym o tym tak myśleć, że dzięki temu mogłem się czegoś nauczyć i tak było.

        Dzień a w zasadzie dwa dni mi zajęło po pierwsze psychologiczne przebrnięcie przez to, bo jak już się zebrałem i stanowczo zacząłem szukać tego, czego potrzebuję to zajęło mi to łącznie ze znalezieniem i ustawieniem z 30 - 60 min. Czyli zamiast dwóch dni tyle mogłoby mi teoretycznie zająć. Ale już od dawna przekonałem się, że programowanie to pokonywanie swoich ograniczeń psychicznych, bo cała wiedza jest dostępna i powielona w setkach tysiącach stron internetowych i mnóstwem darmowych kursach on-line, z których można się nauczyć na prawdę wszystkiego. Więc to nie niedostępność wiedzy sprawia, że programowanie nadal jest bardzo dobrze opłacalnym zajęciem wykonywanym przez jednostki.

        Ale już dobra, wystarczy tego ogólno-filozoficznego gadania, czas na moją dzisiejszą naukę. Otóż, tak jak w tytule, żeby stworzyć nowy projekt w InteliiJ z Githuba i skonfigurować go podstawowo, to należy zrobić kolejno:


  1. Kliknąć File -> new -> Project from version control -> Git.
  2. W odpowiednie pole wkleić linka do repo z gita i ewentualnie zmienić miejsce, gdzie ma powstać projekt.
  3. Dodać plik .gitignore (Wybrać jakiś folder nadrzędny, w którym będą znajdowały się klasy i kliknąć prawym -> new -> file, nazwać .gitignore) i wkleić to.
  4. File -> Project Structure, i tam kolejno ustawić:
    •  W zakładce Project:
      • Project SDK ustawić na 1.8,
      • Project language level na 8 - Lambdas itd....
      • Project compiler output najlepiej stworzyć sobie gdzieś folder Target i na niego  ustawić
    • W zakładce Modules:
      • Kliknąć wyżej wybrany folder nadrzędny, kliknąć prawym -> Sources
      • Potem wybrać jakiś oddzielny folder na testy i kliknąć prawym -> Tests
    • W zakładce Libraries:
      • U góry plusik -> Java -> i wskazać na folder, który będzie zawierał podstawowe biblioteki (moje są tutaj)
        Taki zestaw ustawień już powinien pozwolić na prawidłowe kompilowanie podstawowych klas i testów. Resztę raczej InteliiJ sam wykryje i można dodać za pomocą Alt + enter.

 To tyle ode mnie, a jaką naukę Tobie przyniósł dzisiejszy dzień?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

IntelliJ: zmiana rozmiaru czcionki scrollem

ThunderBird: jak zrobić professional stopkę