Książki do programowania

Kiedyś na samą myśl o tym, by uczyć się informatyki z książki, od razu mnie odrzucało. Nie wyobrażałem sobie jak można uczyć się z książek. Przecież jest tyle tutoriali w necie, YouTube aż pęka od szkoleń i praktycznie każda kwestia jest wyjaśniona, a czytanie z książek jest takie nudne i w ogóle...

  Aż do dzisiaj. Być może dojrzałem do książek. I pomyśleć, że do 21 roku życia nie przeczytałem ani jednej... serio. W każdym razie odnoszę wrażanie, że te zasady, które czytam z artykułów blogerów czy innych nauczycieli już mi nie wystarczają. Czuję potrzebę by wiedzieć więcej, tym bardziej, że pojawiają się kwestie, o których kilku różnych programistów, ma odmienne zdanie.

    Chcąc więc korzystać z wiedzy tych najbardziej doświadczonych, skierowałem się w stronę książek uznawanych za najlepsze.

    A więc z pomocą moich kolegów programistów z kilkuletnim doświadczeniem, stworzyłem kilkuelementową listę książek, z którymi zamierzam się zapoznać i które sam polecam do nauki programowania:

  1. Rusz głową: Java - podstawa do nauki programowania Javy. Jeśli miałbym się uczyć z książek, to od tego bym zaczął - chyba jeszcze przerobię dla pewności, a co ;) Bardzo dobre przykłady i odpowiednie podejście do nauki. Można zajrzeć do środka tutaj.
  2. Czysty kod - to jest przede mną. Fascynujące przykłady jak pisać kod na odpowiednim poziomie. Ciekawostka: chciałem ją kupić, ale pomyliłem z następną pozycją, dzięki czemu mam już je obie...
  3. Mistrz czystego kodu - następca czystego kodu. To już dla ludzi, którzy pracują w branży i chcą robić kod profesjonalny. Bardzo dobra pozycja.
  4. Pro Git - żeby mistrzowsko opanować GITa. Uważam, że warto.
  5. Rusz głową: Wzorce projektowe - jak najlepiej tworzyć kod. Pomaga w podjęciu decyzji jak będzie lepiej i zaoszczędza wielu lat doświadczenia, jak wszystko wyżej z resztą.
  6. Wzorce projektowe. Ralph Johnson - coś innego, też o wzorcach, oczywiście z polecenia :)
  7. Thinking in Java - high quality poziom. zdecydowanie zaawansowana i słynna książka z Javy. To jeszcze nie jest mój poziom, ale może za rok, albo sięgnę. Na bank.
  8. Java. Kompendium Programisty - polecona od mojego kolegi seniora, więc pewnie warto się zagłębić.

Jak pojawia się jakaś nowa książka warta uwagi na moim horyzoncie, to aktualizuję tę listę.

    Takie moje przemyślenie na koniec jeszcze dodam, że mimo, iż praktycznie każdy doświadczony programista zna większość tych książek, a ci jeszcze bardziej doświadczeni programiści je przeczytali, to jestem zadziwiony jak mało osób na prawdę dokładnie to wszystko stosuje. I na pewno nie chodzi o to, że nie rozumieją tego co tam jest napisane, bo nawet jak ja czytam, to rozumiem, więc to nie jest kwestia rozumienia, tylko zastosowania. Dzięki temu zauważyłem, że zaczynam tworzyć kod, który rzeczywiście imponuje czystością - przynajmniej dla mnie ;)

To wszystko na dzisiaj, a Ty jakie książki polecasz? Napisz o tym w komentarzu, dzięki ;)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

IntelliJ: zmiana rozmiaru czcionki scrollem

ThunderBird: jak zrobić professional stopkę