Odkrycie: phpMyAdmin

Nowość.

    Do tej pory znałem jedynie terminalowy sposób tworzenia/modyfikowania tabel w MySQL. Dzisiaj dowiedziałem się, że w tym może mi pomóc phpMyAdmin. Jak fajnie. Ten terminalowy nawet dawał rade, bo fajne to jest, że wszystko odbywa się błyskawicznie, ale jak jest graficzna opcja i można gdzieś kliknąć, żeby coś zaznaczyć i było zrobione to fajnie.

   Na starcie napotkałem drobne problemy z tworzeniem tabel - aż zachciałem wrócić do prostych sposobów terminalowych - ale po przepracowaniu filmiku na YT dałem radę - choć to nie filmik odpowiedział mi na mój problem.

    Otóż gdy tworzyłem tabelę pojawiał się następujący błąd:

#1089 - Błędna podczę?ć klucza. Użyta czę?ć klucza nie jest łańcuchem lub użyta długo?ć jest większa niż czę?ć klucza
    Sprawdzałem różne opcje,  szukałem w necie, rozpatrywałem rozmaite możliwości i nic. Utknąłem. aż w końcu postanowiłem klikać wszystko po kolei, nawet jeśli to będzie bez sensu.

    I zadziałało :)

    Odpowiedzią na mój problem było zaznaczenie opcji "utf8 bin" w kolumnie "Metoda porównywania napisów" przy polu INT. Nie przypuszczałem, że przy INT musi być zaznaczona metoda dotycząca napisów, ale skoro najwidoczniej musi i dopiero po tym mnie puściło dalej. Ehh...


To tyle ode mnie na dziś, zapraszam Cię do dzielenia się swoim dzisiejszym odkryciem  np. w komentarzu :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

IntelliJ: zmiana rozmiaru czcionki scrollem

ThunderBird: jak zrobić professional stopkę