Serwlety i Aplikacje webowe

    Ulga i radość :)

    Przez ostatnie 2 dni uczę się o tworzeniu aplikacji webowych. Podstawowym pojęciem, które mnie do tego tematu doprowadziło są serwlety. I łatwe i nie łatwe. Trochę rozbudowany temat, ale to co mi się podoba, to duża część komunikacji odbywa się automatycznie, bym mógł się skupić tylko na samym programowaniu.

    Na czym stanąłem? Gdy chciałem zrobić swoją pierwszą aplikację webową za pomocą IntelliJ to napotkałem się techniczną trudność z instalacją programu obsługującego komunikację z serwletami. Niby teraz łatwe  się wydaje - dla kogoś kto już to umie to tak - ale namęczyłem się tylko na instalacji całe 24h. Był to czas intensywnego szukania, proszenia o pomoc i próbowania kolejnych możliwości.

    Po długich i mozolnych próbach rozwikłania zagadki zrobiłem to, ale na prawdę to było dla mnie wyzwanie. Oto treść mojego zapytania na forach:

Moja sytuacja jest taka:
Chodzi o to, że gdy instaluję Tomcata zgodnie z tym filmem to pokazuje się welcome page taki jak na końcu filmiku, czyli jak rozumiem, działa. A potem gdy tworzę projekt w IntelliJ zgodnie z tym filmem albo z tym to już nie działa. 

W ogóle po pierwszym filmiku gdy to zainstalowałem to gdy potem uruchomiłem Tomcata w IntelliJ to wyskoczył komunikat, że już Tomcat odpalony, a gdy potem uruchomiłem ponownie kompa, to już nie był odpalony, ale po próbie odpalenia z IntelliJ otwiera się strona w przeglądarce z błędem 404. I jak wpisuje ręcznie localhost:8080 to też jest 404. 

Nie bardzo wiem co zrobić :(

Próbowałem też Glassfisha zgodnie z tą Instrukcją i również porażka. Przy instalacji Glassfisha korzystałem z tego filmiku i na końcu ładowały się kropki po jakimś czasie pojawił się komunikat w terminalu, że mineło 600 sekund i koniec próby połączenia. Połączenie nieudane.

Mam IntelliJ Ultimate 18.3, Ubuntu najnowsze

    I po dalszych próbach i realizacjach różnych pomysłów zrobiłem to i IntelliJ uruchomił mojego Hello Worlda :)

    Oto mój komentarz po sukcesie:

 DZIAŁA !!! Po prostu pobrałem Tomcata ze strony, normalnie zrobiłem folder Tomcata, normalnie rozpakowałem. W useserze tylko dodałem login i hasło dla managera i admina, zrobiłem nowy project w IJ i działa !!! Nawet nie wiecie jaka to ulga i radość :)

    Teraz mogę przystąpić do nauki. To taki niby duży sukces, ale choć radość wielka, to przecież dopiero mam gotowe możliwości do tworzenia, a jeszcze nie wiem jak tworzyć, choć teraz mam większą motywację :)

    To tyle ode mnie na dziś, będę wdzięczny, jeśli teraz Ty podzielisz się ze mną, swoim dzisiejszym odkryciem  np. w komentarzu :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

IntelliJ: zmiana rozmiaru czcionki scrollem

ThunderBird: jak zrobić professional stopkę