Do prawidłowego połączenia się z AWSem potrzebne jest właściwe ustawienie Security Groups

Ile ja się internetów naczytałem/naoglądałem, żeby się tego dowiedzieć to moje. Teraz to już chyba mogę być Senior Adminem AWS he he ;)

    Otóż moja radość z sukcesu przedostatniego posta nie trwało długo, bo całą dwugodzinną przerwę jaką postanowiłem sobie zrobić w nagrodę za dokonanie tego wyczynu. Gdy wróciłem do kompa i chciałem załadować bazę okazało się, że jakimś cudem - bo takie rzeczy to prawdziwy cud gdy raz działa, a raz nie działa, a raczej cudem było to, że wtedy zadziałało, teraz to wiem - nie mogłem się połączyć z bazą danych.

    Zrezygnowanie jest chyba większe gdy coś się zostanie zrealizowane, a potem okaże się, że się nie zostało zrealizowane jednak...

    W atmosferze zniechęcenia, smutku i przygnębienia, nie dałem za wygraną i zacząłem czytać internety. Najgorsze w uczeniu programowania chyba są dwie rzeczy:


  1. Gdy nie wiem czego szukam,
  2. Gdy dodatkowo wszystko nie jest ojczystym języku, a terminologia przygniata...
    Jednak przeszukałem tyle materiałów, przebrnąłem przez tyle tematów i zagadnień, że mózg paruje. A, wspominałem, że jestem przeziębiony? Że siedzę w dwóch parach spodni, przykryty kocykiem, bluzie, swetrze i nie jest mi gorąco, choć termometr w domu pokazuje 24 ⁰ C? Pewnie orientujesz się jak bardzo w takim stanie jest się aktywny psychicznie. Ale jakoś zrobiłem to. 

    No dobra, skoro już się trochę poużalałem nad sobą publicznie, to teraz mogę w końcu powiedzieć jak to zrobić jak nie działa. 

    Jeśli znowu będę miał taki problem w Workbenchu:


    lub podobny - widziałem wiele ich odmian -, a będę pewny, że na filmiku działa, wiec i u mnie powinno, to będę podejrzewał dwie główne rzeczy: 

  1.     Ruch sieciowy blokuje mój firewall,
  2.     Ruch sieciowy jest zablokowany przez AWS - pewnie security group. 
    A oto jak rozwiązać te dwa problemy.

AD. 1:

    Trzeba przejść na tę stronę i po kolei czytać i klikać to napisane. W skrócie, żeby włączyć firewalla:
sudo ufw enable 
    Żeby dopuścić ruch danego portu - 3306 dla mysql:
sudo ufw allow 3306


AD. 2:

    Wystarczy obejrzeć ten filmik i wszystko się wyjaśni:


    W skrócie, trzeba poszukać ustawień security group, dodać nową i dopuścić na początek ruch ze wszystkich ip, żeby mieć większą pewność, że da rade, a potem tylko ze swojego ip. 



    Wszystko :)

   
    To tyle ode mnie na dziś, zapraszam Cię do dzielenia się swoimi wrażeniami z tego posta, lub np. swoim dzisiejszym odkryciem  np. w komentarzu :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

IntelliJ: zmiana rozmiaru czcionki scrollem

ThunderBird: jak zrobić professional stopkę