[Przetwarzanie danych, SQL, notatnik] Jak automatycznie umieścić nazwę firmy w nawias i linijkę wyżej

Naszło mnie na SQLa, więc podjąłem się takiego zadania, żeby mając plik txt z 700 osobami zrobić tak, żeby zamiast domyślnie zrobionego :
Imię Nazwisko
Firma
Imię Nazwisko
Firma
Zrobić tak:

Imię Nazwisko (Firma)

    Początkowo robiłem ręcznie, ale szybko zorientowałem się, że to nie jest moja praca marzeń na następną godzinę, wiec zacząłem się zastanawiać, jak to zrobić, żeby to zautomatyzować. No bo przecież, dla komputera to byłaby chwila, gdyby tylko wiedział o co mi chodzi.

     I dowiedział się :)

    Po kilku rozważaniach, doszedłem do tego, że wystarczy w notatniku kliknąć opcję Znajdź i zmień i wpisać w górnym polu: "\n\n" co oznacza dwa entery obok siebie, czyli znaki po nazwie firmy. W dolnym polu wpisałem ")", czyli, żeby dodało w tym miejscu tylko ")". Po takiej operacji otrzymałem:

Imię Nazwisko
Firma)Imię Nazwisko
Firma)
    Teraz wystarczyło zamienić jeden enter na spację i "(". Więc w górnym polu wpisałem "\n", a w dolnym " (".

    W ten sposób powstało:

Imię Nazwisko (Firma)Imię Nazwisko (Firma)

    I teraz, żeby oddzielić kolejne osoby od siebie, wpisałem w górnym polu: ")", a w dolnym polu: ")\n".

    Dzięki temu w kilka sekund automatycznie otrzymałem:

Imię Nazwisko (Firma)
Imię Nazwisko (Firma)

    Co należało zrobić ;)

    Lubię notatnik :)


     To tyle ode mnie na dziś, zapraszam Cię do dzielenia się swoimi wrażeniami z tego posta, lub np. swoim dzisiejszym odkryciem  np. w komentarzu :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

IntelliJ: zmiana rozmiaru czcionki scrollem

ThunderBird: jak zrobić professional stopkę