CATALINA.sh jxmremote not found [NIGDZIE TEGO NIE MA!]

Problem wyglądał tak:


     Pojawiał się, gdy klikałem to:



     A ustawiałem to klikając tu:


     I ustawione miałem tak:



     Wszystko chodziło o ten wpis:


     Bo jak tego wpisu nie było, to działało normalnie. Ale mi zależało na tym wpisie, bo to jest wpis potrzebny do wirtualnej maszyny AWS, żeby baza działała tam.

    Nigdzie nie mogłem znaleźć rozwiązania. Napisałem nawet pytanie na StackOverflow - i na kilku innych grupach Facebookowych - ale i tak nikt mi nie pomógł.

    Gdzieś po jednym dniu szukania miałem sobie zrobić przerwę, ale tak tylko rzuciłem okiem na dokumentacje oracla i ciekawą rzecz przeczytałem:
"Tomcat configuration recommendations: ...Apache Tomcat does not run in Server mode by default..."
Cały dokument można sobie przeczytać tutaj. Czyli to nie jest moja wina, że coś naprzestawiałem, tylko tak jest ustawione od razu, żeby zanim się uruchomi Tomcata wirtualnie, to trzeba go ustawić. Trochę mi ulżyło i tam wpadłem na pewien ślad.

     Aż wreszcie po dwóch dniach intensywnego szukania/czytania/oglądania/sprawdzania i kilkuset próbach testowania rozmaitych możliwości i różnych kombinacjach...

....rozwiązałem. Oto rozwiązanie: Do pliku catalina.sh , trzeba dopisać coś takiego:

JAVA_OPTS="-Dcom.sun.management.jmxremote 
-Dcom.sun.management.jmxremote.port=12345 
-Dcom.sun.management.jmxremote.authenticate=false 
-Dcom.sun.management.jmxremote.ssl=false"

CATALINA_OPTS="-Dcom.sun.management.jmxremote
-Dcom.sun.management.jmxremote.port=1099
-Dcom.sun.management.jmxremote.ssl=false
-Dcom.sun.management.jmxremote.authenticate=false"


I tylko tyle wystarczyło, żeby dwa dni nie mieć tak intensywnego zajęcia. Ale wiadomo, to jest łatwe jak się wie. Przy okazji sporo się nauczyłem, o linuxie, JDBC_CONNECTION_STRINGu i Tomcacie, a przecież o naukę tu wszystko chodzi, więc cel kilkukrotnie osiągnięty jednocześnie ;)

ps. chyba nagram o tym filmik, żeby inni też mogli skorzystać, a co.

     To tyle ode mnie na dziś, zapraszam Cię do dzielenia się swoimi wrażeniami z tego posta, lub np. swoim dzisiejszym odkryciem  np. w komentarzu :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

IntelliJ: zmiana rozmiaru czcionki scrollem

ThunderBird: jak zrobić professional stopkę